Цього тижня у Києві відбулася 6-а церемонія щорічної відзнаки незалежного рейтингового агентства Big Data UA (інноваційна компанія, що надає послуги моніторингу перегляду телевізійних каналів комерційною аудиторією), на якій відбулася, зокрема, презентація результатів дослідження користувачів ОТТ, проведеного разом із компанією B.O.Y. Research щодо того, хто станом на зараз є OTT/IPTV-глядачами телеканалів і платформ, як саме вони споживають контент, чи платять за нього та багато іншого. Користувачів сервісами, за даними дослідження, можна поділити на: ті, що платять регулярно (6,95%), «шаровики» (5,2%; це ті, хто ділиться паролями від акаунтів (і дає, і приймає)), ті, що користуються час від часу (13,2%), ті, що готові користуватися (6,65%; це ті, які говорять, що у них є ОТТ, і вони знають, як ним користуватися, але не користуються). Кількість тих, хто платить регулярно, у розбивці за сервісами має такий вигляд: Мегого – майже 600 тис., Київстар ТБ, Світ ТВ, Нетфлікс – більше 300 тис., Ютюб Преміум – майже 300 тис., інші – більше 200 тис. (Довідка: середня кількість передплат на одного користувача – 1,5. До речі, у США середній користувач, за даними Deloitte Digital Media Trends, сплачує чотири передплати). За даними дослідження, найпопулярніший з погляду кодшерингу сервіс –Netflix. Тут Україна цілком відповідає загальносвітовій тенденції: за підрахунками стримера, понад 100 млн осіб у світі споживають контент Netflix, використовуючи чужі облікові дані. Компанія намагається це контролювати (наприклад, перевіряючи користувацький Wi-Fi), а цього року запровадила платну функцію обміну паролями у чотирьох країнах (до нас ця практика, напевно, дійде не скоро). За типами споживання фільмів та серіалів досліджувачі зробили розбивку по категоріях: «напівлегально» – 42,5% (аргумент – «знайшов у Google або в YouTube»); «не дивлюся» – 34,4% (можна розшифрувати як кількість користувачів, що не ходять по контент на платформи); «піратка» – 11,4% – нелегальні сервіси. Щодо даних розбивки по платформах, якими споживачі користуються, то на першому місці – піратська група «Rezka» – 5,1%. Офіціали Мегого та Нетфлікс помітно відстають: 4% та 2,7%, відповідно. А далі ідуть торренти, кіного, фільміх та інші піратські сайти. І тут необхідно зауважити, що новий Закон України «Про медіа» надає, як нагадав представник Big Data UA, Нацраді з питань телебачення і радіомовлення більше повноважень, а центральним органом виконавчої влади у галузі звʼязку стало Міністерство цифрової трансформації України. І вже є прецедент, коли російський сервіс ivi.ru був заборонений в Україні через санкції. Також, представник Big Data UA зауважив про те, що «… у Нацради та Ради національної безпеки ще багато роботи, аби визначити, які з них «походять із країни-агресора». Саме за таким визначенням зараз надається право запроваджувати санкції щодо каналів і платформ». Посилання: https://mbr.com.ua/uk/news/varia/5015-big-data-awards