Раніше вже повідомлялося про те, що у вересня у Верховній Раді України можуть розглядатися законопроекти № 6676 і № 6688 щодо досудового блокування сайтів, а також законопроект № 2126а щодо кібербезпеки.
На думку громадських організацій «Інтерньюз-Україна», «Інститут масової інформації», «Інформаційна безпека», «Детектор медіа», Національної спілки журналістів України та «Європейська медіаплатформа» ці законопроекти «здатні обмежити свободу Інтернету для українських громадян», тому вони вимагають від депутатів не вносити до порядку денного законопроекти № 6676, № 6688, № 2126а без проведення відповідних консультацій з медійними організаціями.
Нагадаємо, 10 та 12 липня 2017р. народні депутати – члени Комітету з питань національної безпеки й оборони зареєстрували законопроекти №№ 6676, 6688 майже з однаковою назвою – «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії загрозам національній безпеці в інформаційній сфері», які мають на меті узаконити можливість тимчасового блокування доступу до інформаційних ресурсів і сервісів в інтернеті за рішенням не лише суду, а й прокурора, слідчого та Ради національної безпеки і оборони України. Крім того, законопроекти запроваджують нові обов’язки операторів і провайдерів та нові штрафи для них, передбачають нові повноваження державних органів – зокрема, ведення єдиного реєстру заблокованих ресурсів, містять нову термінологію.
Противники цих законопроектів виступають проти головної їхньої новели: тимчасове блокування (обмеження) доступу до визначеного (ідентифікованого) інформаційного ресурсу (сервісу) в інформаційно-телекомунікаційних мережах (системах) має стати одним із заходів забезпечення кримінального провадження. Таке тимчасове блокування буде можливим під час досудового розслідування (слідчим суддею за клопотанням слідчого, погодженого з прокурором або за клопотанням прокурора) і під час судового провадження (за клопотанням прокурора).
Чи має бути така норма в діючому законодавстві України – палиця з двома кінцями, на це питання мають відповісти законодавці, але не може продовжуватися під час кримінального провадження поширення інформації, розповсюдження якої заборонено в Україні.