Останнім часом спостерігається активне реформування законодавства, направленого на якісне посилення боротьби з піратством контенту в мережі Інтернет. Прикладом таких послідовних змін законодавчого ландшафту є зміни законодавства про рекламу, покликані зменшити фінансові надходження піратів від розміщення реклами в мережі Інтернет, на сайтах, які систематично порушують авторське право і суміжні права. Насамперед зміни направлені на протидію фінансування піратства індустрією гемблінгу, оскільки переважна більшість реклами на піратських сайтах є рекламою саме організаторів азартних ігор. Так, нещодавно Верховною Радою України був прийнятий Закон України № 3136-IX щодо внесення змін до Закону України «Про рекламу» та іншим законів, які мають привести українське законодавство у відповідність з окремими положеннями законодавства Євросоюзу у сфері аудіовізуальної реклами (надалі – Закон № 3136). Цей закон набрав чинності 02.07.2023 р. та вводиться в дію через три місяці з цієї дати, тобто з 02.10.2023 р. Закон містить ряд важливих нововведень, які будуть мати безпосередній вплив на рекламування азартних ігор та організаторів азартних ігор в мережі Інтернет, а саме на веб-ресурсах, які систематично порушують авторське право і суміжні права. Зокрема, суттєво доопрацьована законодавча заборона розміщення реклами в мережі Інтернет на веб-сайті, інтернет-адреса (доменне ім’я, уніфікований локатор ресурсу (URL) або адреса інтернет-протоколу), якого відповідно до відомостей Всесвітньої організації інтелектуальної власності включена від України до національного переліку веб-сайтів, що викликають занепокоєння щодо дотримання прав інтелектуальної власності (ч. 10 ст. 8 Закону України «Про рекламу» в редакції Закону № 3136-IX). Йдеться про blacklist. З метою попередження помилкового чи необґрунтованого внесення Міністерством економіки України будь-якого веб-сайту до blacklist, в оновленому Законі України «Про рекламу» визначено детальні критерії та алгоритм, за яким до національного переліку можуть потрапити тільки ті сайти, які систематично ігнорують звернення правовласників про усунення порушень. За загальним правилом розмір санкцій (штрафу) за розміщення реклами на веб-сайтах з даного переліку буде становити 10 мінімальних заробітних плат та буде накладатися Центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів, тобто Державною службою України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів (Держпродспоживслужбою), що визначено ч. 10 ст. 27 Закону України «Про рекламу» в редакції Закону № 3136-IX. Окрім того, частиною першою статті 26 Закону України «Про рекламу» (в редакції Закону № 3136-IX) до переліку контролюючих органів у сфері реклами віднесено Комісію з регулювання азартних ігор та лотерей (КРАІЛ), яка у межах своїх повноважень здійснює контроль за дотриманням законодавства України про рекламу – щодо реклами у сфері організації та проведення азартних ігор. Посилання: https://smartsolutions.ua/antipiratski-zmini-zakonodavstva-zaprovadzheno-shtrafi-za-rozmishhennja-reklami-na-veb-resursah-jaki-sistematichno-porushujut-avtorske-pravo-i-sumizhni-prava/?fbclid=IwAR1P3gFg2EDzclRUgx6DspLh0wimFkf2jpw3H2hSL351SUnNZorudV5318U