19 вересня цього року в рамках міжнародного медіафоруму Kyiv Media Week проходила друга конференція «Боротьба з піратством в Україні. Що зроблено – що робити». Своїми успіхами та невдачами поділилися ініціатива «Чисте небо», «Українська антипіратська асоціація», Кіберполіція, медіагрупи StarLightMedia, «1+1 медіа», кінокомпанія Star Media та інші правовласники. Отже, сьогодні – 1. Kyїv Media Week – Чисте небо.
Ініціатива «Чисте небо», що була започаткована ще у 2013 році, в липні цього року стала громадською спілкою та пропонує повне або асоційоване членство правовласникам, рекламодавцям, інтернет-провайдерам, хостерам, платіжним операторам, пошуковим системам, щоб об’єднувати антипіратські зусилля. Нині «Чисте небо» готується до підписання меморандуму з «Українською міжбанківською асоціацією». «Плануємо провести роботу з фінансовими установами щодо підвищення їх обізнаності, що через їхні рахунки проходять гроші за оплату нелегального контенту», – розповів заступник директора «Української міжбанківської асоціації» Олексій Красюк. У вимогах Visa та Mastercard є групи товарів, які заборонено продавати з допомогою цих платіжних систем, серед них – нелегальний контент. «Якщо є звернення правовласника до Visa або Mastercard щодо роботи з нелегальним гравцем – банку загрожує штраф», – пояснила керівниця ініціативи «Чисте небо» Катерина Федорова. За даними пана Красюка, в досвіді найбільших українських банків штрафів за продаж нелегального контенту не було, а за даними медіагрупи StarLightMedia – один штраф усе-таки був. Крім того, на замовлення «Чистого неба» компанія Gemius провела дослідження інтернет-аудиторії щодо її поведінки з контентом в інтернеті. За даними дослідження, половина користувачів дивляться в інтернеті відео, 34% – скачують відео, 13% – дивляться в інтернеті телебачення. При цьому відрізнити легальний контент можуть лише 34% користувачів. 89% опитаних вважають, що боротися з піратством треба. Але платити за легальний контент готові лише 14% користувачів, а раніше платили за телебачення або фільми – 6-7%. Не готові платити за контент в інтернеті 59%. Чому? 42% вважають, що, заплативши за доступ до інтернету, оплатили і контент, 27% вважають, що контент можна знайти безкоштовно. Серед опитаних інтернет-користувачів 46% ходять у кіно, 21% мають середній рівень доходу. Дослідження виявило, що молоді люди віком 18-25 років частіше за інших користувачів обходять блокування в інтернеті і відвідують піратський сайт «KINOGO». Таким чином, правовласникам є куди рухатися як у просвіті користувачів, так і в захисті своєї інтелектуальної власності.