Останнім часом багато українських контент-мейкерів уважно придивляються до досвіду своїх польських колег, розмірковуючи, в який спосіб можна долучитися до виробничого буму, викликаного там відкриттям офісу Netflix. Із великої кількості проектів лише Netflix анонсував 16 фільмів. Canal+ – іще п’ять, HBO – кілька документальних серіалів. Про це ішлося під час дискусійної панелі «Продюсування зі стримерами та для них», що відбулася в межах індустріальної програми Міжнародного кінофестивалю у Карлових Варах, у якій брали участь представники кіноіндустрії багатьох держав, в тому числі України. У цій дискусії взяли участь цікаві спікери з Польщі, Чехії, Мексики та США. Основні ідеї щодо співпраці зі стримерами: представник Чехії – своєю метою вбачає не так створення контенту для стримерів, як створення умов для цього; працює над тим, аби законодавство передбачало певні фінансові зобов’язання для стримерів інвестування в локальне виробництво; міжнародні платформи вбачають у локальних незалежних продюсерах радше постачальників сервісів, аніж продюсерів, котрі приходять зі своїм сильним IP, потужною ідеєю. Представник Мексики – дуже важливим є питання креативного контролю та незалежності, звідси прагнення не працювати зі стримерами, а продавати їм готові проекти. Представниця Польщі змогла втілити у життя свій проект саме завдяки стримеру – Netflix, який показав себе як супернадійний партнер у забезпеченні девелопменту і фінансуванню. Крім того, на її думку під впливом стримерів змінюється ринок документального кіно: через те, що платформам потрібно більше годин контенту, зростає кількість документальних серіалів. Продюсер із США розповів про свої проекти, які зараз готує до зйомок саме на платформах стримерів, таких як Netflix та Amazon. Посилання: https://mbr.com.ua/uk/news/mediananny/4807-kontent-dlya-strimeriv