Однією з форм стратегії боротьби з інтернет-піратством є так звана «follow the money», тобто у першу чергу припинення діяльності тих, для кого викрадення контенту є системним бізнесом. Одними з таких бізнес-елементів є рекламодавці. Іншими словами, ті, кому вигідно покупати викрадену у правовласників аудиторію дешевше, ніж на сайтах, які платять авторські відрахування. Згідно зі статтею 176 Кримінального кодексу України переслідується не тільки саме викрадення контенту, але і «фінансування таких дій». Санкції цієї статті передбачають за фінансування піратства покарання у вигляді штрафу або позбавлення волі на термін від 3 до 6 років з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю. Українська Антипіратська Асоціація (УАПА) разом з ініціативою «Чисте небо» вже три роки проводять спільний моніторинг сайтів, до яких у правовласників є претензії. Список таких сайтів є відкритим, ознайомитися з ним можна за адресою: http://blacklists.org.ua. Він постійно оновлюється кожного місяця. Так, у липні 2019 року до нього були внесені 1899 сайтів. У правовласників е тепер легальний спосіб притягнення рекламодавців піратів до відповідальності. Проте, на сьогоднішній день прецедентів в Україні поки не має, але все рано чи пізно відбувається вперше. Правовласники налаштовані активно захищати свої права, в тому числі з використанням зазначеної вище норми закону, і поки невідомо, хто з рекламодавців першим потрапить «під приціл». Більш детально з цією інформацією можна ознайомитися за посиланням: https://sostav.ua/publication/pochemu-ukrainskij-ritejl-vyglyadit-samym-sistemnym-skupshchikom-kradennoj-auditorii-82787.html