За повідомленням Російського авторського товариства (РАО), по рівню цифрового піратства Росія займає друге місце у світі, поступаючись лідерством США. Останні дослідження компанії Group-IB показали, що у 2020 році інтерес росіян до нелегального контенту виріс: так, кількість пошукових запитів на перегляд фільмів без реєстрації і смс збільшився на 12%. Підрахунки, що були проведені спеціалістами Вищої школи економіки, показали, що музична індустрія щорічно недоотримує 30 млрд. рублів, а ігрова — 150 млрд». Можливо, у зв’язку з цим в РФ наприкінці червня 2021 року був створений спеціальний державний орган для захисту інтелектуальної власності – Центр обігу прав на результати творчої діяльності. Центр буде забезпечувати безпечне функціонування створеної інфраструктури, а також розвиток для всіх областей творчої, науково-технічної діяльності, де захист інтелектуальної власності життєво необхідний. Разом з тим, приходить на думку висновок, що держава незадоволена діяльністю Російської спілки правовласників (РСП) на чолі з одним з дуже відомих режисерів, яка до недавнього часу вважала себе майже одноосібним борцем за права творців. За оцінками російської громадськості, за минулі роки було створено багато подібних структур, проте ефективність майже нульова. Іноді результат виходить навіть негативний. А створення нового центру, можливо, просто новий спосіб перерозподілу існуючих потоків фінансування. Проте, РОА пропонує втілити новий механізм, при якому правовласнику достатньо буде зафіксувати свої об’єкти авторського права в загальнодоступному реєстрі платформ, яким буде дозволено показувати його фільм або транслювати його музику, а пошуковим системам звірятися з цим реєстром. Тоді можуть з’являтися або тільки легальні посилання, або, як більш м’який підхід, для легальних посилань можна передбачити позначку, яка стане для користувачів орієнтиром при виборі, вважають в авторському товаристві. За матеріалами посилання: https://svpressa.ru/society/article/303745/?rss=1